Υλικό-λογισμικό (WeDo 2.0, ENGINO Robotics, Scratch, Edison)
Στο επίπεδο αυτό οι μαθητές με την βοήθεια των μηχανοκίνητων μοντέλων της LEGO® και ENGINO και τα ειδικά διαμορφωμένα σενάρια σχετικά με την ενέργεια, την ανακύκλωση, τη βιολογία, τα φυσικά φαινόμενα, τον πλανήτη, το διάστημα κλπ. οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν δίνοντας “ζωή” στις δημιουργίες τους.
Για τον προγραμματισμό χρησιμοποιείται το επίσημο λογισμικό της LEGO® και ENGINO καθώς και το ελεύθερο λογισμικό Scratch, με την βοήθεια των οποίων οι μαθητές αναπτύσσουν την αλγοριθμική τους σκέψη, μαθαίνοντας έννοιες όπως: μεταβλητές, δομή αλγορίθμου, συνθήκες επιλογής, δομή επανάληψης, διάδραση με τον χρήστη.
Augmneted Reality – Επαυξημένη πραγματικότητα είναι η σε πραγματικό χρόνο άμεση ή έμμεση θέαση ενός φυσικού, πραγματικού περιβάλλοντος, του οποίου τα στοιχεία επαυξάνονται από στοιχεία αναπαραγόμενα από συσκευές υπολογιστών, όπως ήχος, βίντεο, γραφικά ή δεδομένα τοποθεσίας. Για παράδειγμα τα παιδιά μπορούν να βλέπουν πάνω στο θρανίο τους το ηλιακό σύστημα και να το μελετούν, ανοίγοντας τους πλανήτες και μελετώντας τη δομή τους.
Το Edison το έχει σχεδιαστεί όχι μόνο ως αυτόνομο ρομπότ, αλλά και ως παραμετροποιήσιμο σύστημα ρομποτικής που μπορεί εύκολα να επεκταθεί χρησιμοποιώντας τουβλάκια LEGO®. Διαθέτει αισθητήρες υπερύθρων που του επιτρέπουν να αποφεύγει εμπόδια και να ακολουθεί μια μαύρη γραμμή, να αντιλαμβάνεται ήχους και την ένταση του φωτός. Ο προγραμματισμός του γίνεται σε οποιοδήποτε λειτουργικό σύστημα μέσα από το γραφικό περιβάλλον EdWare, ενώ μπορεί να προγραμματιστεί και μέσω Python υλοποιώντας πιο προχωρημένους αλγόριθμους. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να το χρησιμοποιήσει ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών του σχετικά με τον προγραμματισμό.